5 levinumat viga, mida alustavad ettevõtjad kodulehega teevad (ja kuidas neid vältida)

Koduleht on tänapäeval iga ettevõtte visiitkaart. Kui inimestel tekib huvi su teenuse vastu, siis üks esimesi asju, mida nad teevad, on – otsivad sind Googlest. Sealt jõutakse sinu kodulehele. Aga mis saab siis, kui see leht ei anna selget infot, jätab ebaprofessionaalse mulje või polegi üldse olemas?

Allpool toon välja 5 kõige tavalisemat viga, mida alustavad ettevõtjad teevad kodulehte luues, ja annan lihtsad soovitused, kuidas neid vältida.
Koduleht võib olla äärmiselt kasulik, kui see on läbimõeldult tehtud – aga kui see jätab halva mulje või ei tööta korralikult, võib see su ettevõttele rohkem kahju kui kasu tuua.

1. Leht tehakse ainult enda maitse järgi

Paljud alustajad loovad kodulehe täpselt nii, nagu neile visuaalselt meeldib. See on küll arusaadav, aga tähtsam on mõelda oma kliendi peale. Mis infot ta otsib? Kuidas ta liigub lehel? Kas ta leiab kohe vajaliku kontaktinfo või teenuste kirjelduse?

Vihje: Näita lehte mõnele sõbrale või kliendile ja küsi ausat tagasisidet. Vaata, kas nemad saavad kohe aru, mida sa pakud.

2. Puudub selge sõnum ja siht

Üllatavalt paljud kodulehed ei vasta esimese paari sekundiga järgmistele küsimustele:
Kes sa oled? Mida sa pakud? Kellele see on mõeldud? Kui see info on peidus või segane, liigub külastaja lihtsalt edasi.

Vihje: Pane kõige esimesse plokki selge lause, mis ütleb ära, mida sa teed ja kellele see on mõeldud. Lisa kohe ka nupp, mis suunab edasi (nt „Vaata teenuseid” või „Võta ühendust”).

3. Valitakse liiga piiratud platvorm või muu lahendus

Kui eelarve on väike, on ahvatlev kasutada tasuta veebiplatvorme või paluda kellelgi „tuttaval“ midagi kokku panna. Sageli tähendab see piiranguid, aeglast lehte või probleeme tulevikus, kui tahad midagi muuta.

Vihje: WordPress on taskukohane ja paindlik platvorm, mis sobib väga hästi ka alustajale. Hea koduleht ei pea maksma tuhandeid eurosid, aga see peab olema tehtud mõttega.

4. Unustatakse SEO ehk Google’i otsingunähtavus

Mis kasu on ilusast kodulehest, kui keegi seda ei leia? Väga paljud alustajad ei mõtle sellele, kuidas nad Google’i kaudu leitavaks saaksid. Nii jääb suur osa võimalikest klientidest lihtsalt kaduma.

Vihje: Lisa igale lehele märksõnu, mida sinu potentsiaalne klient võiks Google’is otsida. Näiteks, kui pakud sisekujundusteenust, kasuta märksõnu nagu „sisekujundaja tallinnas”, „korteri kujundamine” või „sisekujundus teenus”. Kui müüd tooteid, mõtle fraasidele nagu „looduslikud küünlad”, „kingiideed emale” või „taimsete lisandite e-pood”. Märksõnad peaksid vastama sellele, mida inimesed tegelikult otsivad – mitte sellele, kuidas sina oma teenust kirjeldad.

5. Leht jäetakse pärast valmimist unarusse

Leht saab valmis ja tundub, et töö on tehtud. Tegelikult on see alles algus. Tarkvara vajab uuendusi, sisu tuleb värskendada ja turvalisus peab korras olema.

Vihje: Pane endale meeldetuletus kord kuus või kvartalis üle vaadata, kas lehel on kõik korras. Mõtle ka hooldusteenusele – nii ei pea sa ise kõike meeles pidama.

Kokkuvõte

Koduleht ei pea olema keeruline ega kallis, aga see peaks olema läbimõeldud ja eesmärgipärane. Kui väldid neid viit levinud viga, on sul juba väga hea stardipositsioon olemas.

Kui sul on kodulehe tegemine plaanis või olemasolev leht vajab parandamist, siis kirjuta mulle julgelt. Aitan sul leida sobiva lahenduse ja annan tasuta 30-minutilise konsultatsiooni.

Aron Lätt logo nimega
Scroll to Top